zondag 21 augustus 2011

Salade Lyonnaise

Zoals de naam al doet vermoeden, is dit een 'franse' salade maar die is hier in Spanje ook erg lekker!
Als ik aardappelen kook, kook ik meestal een dubbele portie en gebruik de helft de dag erna voor bijvoorbeeld een salade.

Ingrediënten (2 personen):
- voldoende (ijsberg) sla om twee grote borden te bedekken
- 4 hard gekookte eieren
- 2 kleine pakjes bacon snippers
- gekookte aardappelen, in schijfjes
- mayonaise, scherpe mosterd, tijm en peterselie, peper en zout
- olijfolie of boter


Bak in een grote koekenpan de aardappel schijfjes en in een andere pan de bacon snippers. Bak de bacon krokant en laat uitlekken op een bord met keukenpapier.
Verdeel de sla over de borden. Maak de dressing door de mayonaise, mosterd, tijm, peterselie, peper en zout door elkaar te mengen, je mag de mosterd goed proeven. Pel de eieren en snij ze doormidden.

Zodra de aardappelen lekker bruin gebakken zijn schep je deze bovenop de sla, bacon en eieren erop plaatsen en verdeel de dressing over het bord, serveer meteen want de aardappelen moeten warm zijn.






3 opmerkingen:

  1. Nou dames, wat een variatie aan recepten hebben jullie inmiddels al geplaatst! De een lijkt me nog lekkerder dan de ander.
    Nu we al weer rustig wat voorbereidingen aan het treffen zijn voor onze terugkomst eind oktober naar Torrox voor een half jaar [mag voor mij al zover zijn hoor ;-)) ] ben ik me ook meer aan het orienteren voor spaanse/lokale recepten / keuken.
    Hebben jullie ervaring met het koken in een Tajine pot/pan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen